Miért egészségesebbek az idénygyümölcsök?

idénygyümölcsökÉrdemes kihasználni a tavaszi-nyári gyümölcsszezont, és nemcsak ebéd után enni egy kis epret, szilvát vagy barackot desszertnek, hanem akár reggelire turmixként vagy vacsorára gyümölcssalátaként is. Természetesen az év többi időszakában is ehetünk déli-, mirelit vagy aszalt gyümölcsöt, de a friss idénygyümölcsök nemcsak finomabbak, hanem egészségesebbek is. A paleo diéta így inkább ezek fogyasztását ajánlja, hiszen azon élelmiszereket javasolja elsősorban, amelyekben nincs mesterséges adalékanyag, minél kevésbé feldolgozottak, és minél több hasznos tápanyagot tartalmaznak.

Gyümölcsfogyasztással karban tarthatjuk az emésztésünket

A gyümölcsökben a rengeteg rost mellett vitaminok (elsősorban C-vitamin, de B-vitaminok is) és ásványi anyagok (vas, kálium, magnézium, foszfor) találhatók, így rendszeres fogyasztásukkal karban tarthatjuk az emésztésünket (megelőzhetjük például a székrekedést), és megerősíthetjük az immunrendszerünket, így az jobban ellenáll a betegségeknek. Mivel az idénygyümölcsök leszedés után azonnal a piacra vagy a boltok polcaira kerülhetnek, sokkal kevesebbet veszítenek vitamintartalmukból, mint azok, amelyeknek sokszor heteket kell utazgatniuk külföldről, mire ideérnek hozzánk.

A mirelit gyümölcs a második legjobb választás

Az előkészített, feldolgozott gyümölcsök is veszítenek vitamintartalmukból: a C-vitamin például kifejezetten érzékeny a magas hőre. Ha nincs lehetőségünk idénygyümölcsöket fogyasztani, a második legjobb megoldás a mirelit, ugyanis a frissen lefagyasztott élelmiszer vitamintartalmának nagy részét megőrzi. A vásárolt gyümölcsöt minél előbb fogyasszuk el, lehetőleg nyersen. Így is érdekesebbé tehetjük, nem kell feltétlenül süteményt sütnünk belőle. A feldarabolt gyümölcsöket összekeverve máris kész a gyümölcssaláta, de folyathatunk rájuk olvasztott étcsokoládét, illetve készíthetünk csokikrémet, és belekeverhetjük a darabokat.