Egészséges paleolit reggeli, ebéd és vacsora

paleo reggeliA paleolit táplálkozás alapjait hamar meg lehet szokni. A húsokhoz mindig együnk sok gyümölcsöt vagy savanyúságot. A gyümölcsből akár befőtt is készíthető. A friss zöldségekből készítsünk ízletes salátákat. A húsok közül nagyobb hangsúlyt kell fektetni a halakra. A halat rántani, főzni, sütni és grillezni is szabad. Pörköltet is készíthetünk belőle. A paleolit reggeli legyen könnyed és tartalmazzon sok tojást, húst és zöldségeket.

Így indul kiadósan a nap. Fogyasszunk zöldségpüréket, párolt vagy grillezett zöldségeket, almaszószt, párolt vagy pirított káposztát, esetleg lapcsánkát. Nagyon finomak a kompótok is, csak figyeljünk oda, hogy ne igyuk meg a levét, helyette locsoljuk meg citromlével. Főzelékek közül érdemes nagy hangsúlyt fektetni a tökre, spenótra, sóskára, sárgarépára és a kelkáposztára. A paleolit főzelékhez nem adunk rántást. A paleolit egytálételek közül tipikus a gomapörkölt, kocsonya, tojásos lecsó, muszaka. Nagyon finom a töltött karalábé, patisszon és a rakott kel. Fogyasszunk bátran kaszinótojást franciasalátával. Mind a kettő megfelel a paleo alapelveknek.

A süteményeket ne cukorral készítsük el, hanem xilittel, steviával. A palacsinta, muffin, piskóta nagyon finom paleolit változatban is. Készítsünk bátran habcsókot vagy gyümölcszselét. Készítsünk friss salátákat káposztából, almából, zellerből, uborkából és adjunk hozzá csirkehúst. Ha ezeket az egyszerű alapszabályokat betartjuk, akkor mindenképpen egészségesebben fogunk élni. A paleolit életmód segít megszabadítani a felesleges kilóktól is.